اخبار و رودیدادها

نشست پدران پایه هفتم در حوزه ی دنیای مجازی و جهان موازی


خلاصه :

.

فضاي مجازي Cyber Space اولين بار توسط نويسنده داستان‌هاي علمي- تخيلي «ويليام گيسبون» بكار رفت. او در سال 1984 كتابي بنام «نيورومانسر» نوشت.

در اين داستان افراد مستقيما مغزهاي خود را به كامپيوتر وصل مي‌كردند و مي‌توانستند اطلاعات آن را مشاهده نمايند. آنها بگونه‌اي در جهان سفر مي‌كردند كه گويي در دنياي واقعي هستند.

واقعيت مجازي Virtual Reality در سال 1990 توسط محقق آمريكايي بنام «ايوان ساوسرلند» اختراع شد.او توانست محيطي مصنوعي ايجاد كند كه ديدني،شنيدني، احساس كردني و عمل كردني بود. در سال 2003 يك شركت آمريكايي برنامه زندگي دوم Second Life را با الهام از فضاي مجازي، به منظور ايجاد يك زندگي واقعي بنيان نهاد. در اواخر سال 2006 خبر آن به صورت گسترده از طريق رسانه‌ها پخش شد.

اين برنامه با ايجاد دنياي مجازي مورد علاقه كاربر توانسته افراد زيادي را به خود جذب نمايد. زندگي دوم نمونه‌اي از كاربرد فضاي اينترنت است. در واقع زندگي دوم جايي است كه فناوري و ارتباطات اجتماعي در فضاي مجازي با يكديگر تلفيق مي‌شوند. زندگي دوم براي افرادي پيشنهاد مي‌شود كه اينترنت پرسرعت در دسترس آنها باشد. هر كاربر در اين سيستم يك شهروند است.

هر شهروند اين امكان را دارد كه آنگونه كه دوست دارد،خود را تجسم كند. در دنياي مجازي زندگي دوم هر شهروند قادر است در محيطي سه بعدي جنسيت خود را انتخاب كند و آنگونه كه مورد علاقه اوست چهره، رنگ پوست و مو، لباس،شغل، محل سكونت، وسايل زندگي و هرچيزي كه مورد نياز يا علاقه‌اش است را ايجاد نمايد.

هر شهروند اين امكان را دارد كه از فضاي گسترده‌اي از صفات بهره‌مند شود. شهروند زندگي دوم قادر است با وسيله مورد علاقه‌اش رانندگي كند، در ارتفاع چهارهزارمتري از سطح زمين پرواز كند، به قايقراني بپردازد،به سفرهاي ماجراجويانه برود.

در اين باره دكتر شقاقي ضمن آشنايي دادن پدران به اين اتفاق نو ظهور شيوه هاي برخورد با نوجوانان را نيز بيان كرده و راهكار هاي مورد نظر را ارائه دادند.در ذيل بخشي از سخنان ايشان به تصوير كشيده شده است.

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران