اخبار و رودیدادها

تاریخچه


خلاصه :

.

 

 


سال 1358در اوان پيروزي انقلاب، جواناني كه قبلاً امكان ورود به نهادهاي رسمي فرهنگي كشور را نداشتند، با شوق فراواني در نهادهاي فرهنگي ورود پيدا كردند. از جمله مؤسسين تزكيه با پيشنهاد مرحوم پيش بين رئيس آموزش و پرورش ناحيه 15 (منطقه 2 و  5 فعلي)، جهت همكاري دعوت شدند. دوستان مدعو به شرطي همكاري را پذيرفتند كه يك مدرسه در اختيار آنها قرار گيرد.

خداوند رحمت كند مرحوم پيش بين را كه فرمودند هر مدرسه اي را انتخاب كنيد در اختيار شما، و لذا با تلاش فراوان و ماه ها جستجو به ساختمان متروكه اي در ميدان توحيد رسيديم و در روزهاي آخر شهريور ماه سال 1359با يك عمليات جهادي، مدرسه آماده پذيرش دانش آموزان شد و اول مهرماه ثبت نام آغاز شد!

يك كلاس اول راهنمايي و يك كلاس اول دبيرستان (پسران) ثبت نام شد و نام تزكيه هم انتخاب شد و آيه «و يزكيهم و يعلمهم الكتاب و الحكمة» زينت بخش تابلو مدرسه و با تلاشي خالصانه مدرسه جايگاه خود را پيدا كرد و با شروع جنگ تحميلي كار فرهنگي با دفاع در هم آميخت و شور و شعوري مضاعف ايجاد كرد و از سال تحصيلي دوم، فشار ثبت نام و درخواست مردم مؤمن كه مدرسه ي خوب پسرانه در منطقه فقط مفيد و تزكيه را مي شناختند، باعث حساسيّت و .... شد كه الحمدلله تأسيس تزكيه پسران از باقيات و صالحات مؤسسين باقيماند.

البته با همت دوستاني كه امروزه در مسئوليتهاي مختلفي شاغل هستند،از جمله برادران دكتر مرتضي ميرباقري (معاونت سابق سيما)، دكتر مصطفي ميرباقري (مشاور سازمان تبليغات اسلامي)، دكتر آريان (رياست اسبق بيمارستان سوم شعبان)، دكتر حسين صالحي(از دندانپزشكان متخصص و متعهد هيأت علمي دانشگاه تهران) و احمد شجاعيان و ساير دوستان كه البته در ادامه ي حساسيتها در سال 1367بعد از انتخابات مجلس سوم و همكاري كادر مدرسه با شوراي نگهبان با تغيير مديريت و كادر تزكيه، (يا به شوخي دوستان بعد از اشغال تزكيه پسران) پرسنل تزكيه در مسئوليت هاي مختلفي مشغول به خدمت گزاري گرديدند و در سال 1368 با تصويب قانون تأسيس مدارس غيرانتفاعي، الباقي همكاران تزكيه مجتمع آموزشي امام صادق (ع) را راه اندازي و در سال 1369 تزكيه دختران با همت همان دوستان قديمي تزكيه و انتخاب همكاراني صديق و مؤمن در مقطع راهنمايي و در يك ساختمان استيجاري در ميدان صادقيه راه اندازي شد.

در سال  1372 مقطع دبيرستان و دبستان در ساختمان احداثي موجود شروع به فعاليت نمود.

با عنايت الهي و زحمات فراوان ساختمان جديد مؤسسه در فضايي قابل قبول و استاندارد جهت مقطع دبيرستان طراحي و احداث گرديد؛ همراه با مجموعه ورزشي (سالن سرپوشيده و استخر) كه از اول مهر 92 بهره برداري شد.

امروز مؤسسه ي فرهنگي آموزشي تزكيه توفيق دارد از دوره ي پيش دبستاني تا پيش دانشگاهي خدمات آموزشي و پرورشي ارائه نمايد و در سال تحصيلي جاري بیست و سومین دوره ي فارغ التحصيلي را سپري مي كند، كه هر كدام از دانش پژوهان در دانشگاه ها و عرصه هاي اجتماعي با نشان تزكيه و اخلاص درخششي تزكيه اي دارند.

تزکیه با تهیه ی برنامه ی استراتژی و با ارائه الگوي مدرسه ي اسلامي كه در توسعه تفكر مدرسه ي اسلامي (و ولايي) براي تمامي فرهنگيان دلسوز قابل بهره برداري خواهد بود.

شعبه منطقه 1 تزکیه (ازگل)

مدرسه تزکیه اصفهان

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران