دلنوشت

انار


خلاصه :

آشنایی با انار و خاصیت های آن

آشنایی با میوه انار

اینگونه شهرت یافته است که انار از ایران برخاسته است. درخت انار درختی است کوچک، و شاخه های آن مقداری تیغ دارد. برگ های درخت انار کاملا سبز و براق است و گل آن که قرمز اناری رنگ است، 

نکته جالب توجه در مورد خواص انار این است که تمام قسمت های آن و حتی برگ خود درخت انار، استفاده دارویی دارد که شامل پوست ساقه های سبز و جوان، گل و برگ درخت انار، پوست خود انار، دانه های انار، آب و عصاره انار می شود.

درمانی برای درد ها و ورم مفاصل

آرتریت (Arthritis) یا همان التهاب مفاصل از سری بیماری های شایعی است که انواع متفاوتی دارد و در اثر عواملی مثل روماتیسم یا آرتروز به وجود می آید.

انار یک میوه ضد التهاب است که به التهابات مفاصل کمک می کند. مطالعات نشان می دهند که عصاره انار برای مبارزه با آنزیم هایی که به مفاصل آسیب می زنند بسیار مفید است.

با خواص انار لاغر شوید

انار به علت فیبر بالایی که دارد باعث احساس سیری و کنترل اشتهایمان می شود. همچنین می توانید به جای خود دانه های انار، از رب انار (که خواص انار را دارد) در غذا های خود مثل خورشت مرغ استفاده کنید.

فشار خون پایین با خواص انار

فشار خون بالا از عوارض بسیاری برخوردار است همچون سکته مغزی و حمله قلبی.

در تحقیقی بر روی کسانی که فشار خون بالایی داشتند، مشخص شد که بعد از مصرف روزانه 150 میلی گرم آب انار در طول 2 هفته، آنها با کاهش قابل توجهی از فشار خون مواجه شدند و بقیه آزمایش های مشابه هم گویای همین نتیجه بوده اند.

 

انار و پیشگیری از دیابت

طی چندین مطالعه ثابت شده است که آب انار برای دیابتی ها مفید است زیرا می تواند کلسترول بد را با کاهش مواجه کند و توده‌های چربی را هم از شریان ها از بین ببرد.

 

انار و مویی نرم و سالم

در انار مقدار زیادی از آنتی اکسیدان وجود دارد که برای مو مفید است. این آنتی اکسیدان ها می توانند فولیکول مو و خون‌رسانی به پوست کف سر موها را تقویت کنند. همچنین روغن هسته انار هم می تواند در درمان موخوره کارایی خوبی داشته باشد و باعث نرمی مو ها و نابودی وز آنها بشود.

سلام به نظر سنجی جواب بدید!!!!!!!

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران