فرهنگی

به مناسبت روز میلاد حضرت امیرالمومنین سلام الله علیه

حقیقت کوثر و قرآن و تبارک


خلاصه :

.

امام على علیه السلام فرمود: شهر رمضان شهر الله و شعبان شهر رسول الله و رجب شهرى

رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.(وسائل الشیعه، ج ۷ ص ۲۶۶، ح ۲۳)

ماه رجب، از ماه‏های بزرگی است که طلوع سه امام معصوم، امام علی علیه ‏السلام ، امام محمد باقر علیه ‏السلام و امام جواد علیه ‏السلام را در آن شاهدیم و پیام آور مهر و محبت، محمد مصطفی صلی‏ الله ‏علیه ‏و‏ آله برای هدایت و سعادت انسان‏ها، در آن اتفاق افتاده است. یاد و نام پیشوایان شهید این ماه، حضرت امام موسی کاظم علیه ‏السلام و امام هادی علیه‏ السلام و نیز پیام‏ آور کربلا، زینب کبری علیه السلام گرما‏ بخش دل‏های مؤمنان است و نیمه رجب هم، پذیرای معتکفان کوی دوست خواهد بود و شاهدِ خلوتِ مشتاقان .

 

امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) در مکه در بیت الله الحرام، شب جمعه 13 رجب، 33سال پس از عام الفیل، متولد شد. هیچ کس جز او در خانه خدا به دنیا نیامده ونخواهد آمد و همین برای تعظیم مقام والایش کافی است.

قال الله الکریم فی محکم کتابه العظیم: عَمَّ یَتَسَاءلُونَ ،عَنِ النَّبَإِ الْعَظِیمِ
جای جای نام  امیرالمومنین و شخصیت امام علی گویای این روایت است:
لیس لله آیه اکبر و لا نبا اعظم منک یا ابالحسن
این روایت از حضرت رسول (ص) و نیز از حضرت امیر المومنین (ع) بیان شده است . یعنی خدای اعظم آیه و نشانه ای ، بلند نما تر از تو برای حقانیت و معارف بلند، دارد که جای جای زندگی ات معجزه است، بسته شدن نطفه ات، به دنیا آمدنت، کودکی ات ، بزرگسالی ات ، امامت ات ، فضائل ات و همه خصوصیاتت معجزه است و خدا در عالم خبری بالاتر از تو ندارد.

ولادت حضرت امیرالمومنین  علی بن ابی‌طالب (علیه السلام) بر دوستداران آن حضرت و شیعیان جهان مبارک باد .

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران