فرهنگی

فرصت پرواز


خلاصه :

«وَفَدَینَاهُ بِذِبْحٍ عَظِیمٍ»

روز عید قربان، یکی از چهار عید بزرگ امت اسلامی است. این روز، یادآور بزرگْ پرچمدار توحید، ابراهیم خلیل است؛ همان پیغمبری که در راستای صراط عبودیت و تنها برای کسب رضای محبوب حاضر شد عزیز خود و جگرگوشه‌اش را به قربانگاه عشق ببرد.

 

 آری، او به دستور حضرت حق، حاضر به قربانی اسماعیلی شد که در سنین پیری و پس از سال‌ها فراق و آرزوی فرزند به او عطا شده بود. در همان کودکی، به امر خدا او را همراه مادرش در بیابان مکه تنها رها کرده بود و اکنون که عزیزش را در آغوش کشیده و جوانی او را نظاره‌گر است، مأمور شده است او را فدای دوست کند.

 

ابراهیم در این آزمایش سخت، موفق شد و اسماعیل را تا مرز قربانی شدن به پیش برد. و چه نیکو جوانی که او هم پیرو وظیفه بود و فقط به رضای دوست می‌اندیشید. او وقتی از داستان مطلع شد، با پای خود به قربانگاه گام نهاد.

 

 عید قربان، پیام‌آور آن قربانی عظیم است؛ یادآور اینکه ابراهیم در راه خداوند حتی به قربانی کردن نور چشم خود حاضر شد. 

 

 عید قربان یادآور حكایتی عجیب و تكان دهنده‌ است.‌ حكایت پدر و پسری كه غرق جلال و جمال محبوب شدند و از غیرخدا چشم فرو بستند و پسری در برابر درخواست پدر تسلیم شد.
 در قربانگاه صدای اسماعیل شنیده می‌شود كه می‌گوید: پدر! آنچه بر آن مأموری انجام بده، من تسلیم مأموریت تو هستم.

🍃مست و پریشان توام موقوف فرمان توام
 🍃اسحاق‌قربان‌توام،این‌عید قربانی‌است‌این 

 

فرا رسیدن عيد سعید قربان، عيد سرسپردگی و بندگی به درگاه احديت ، عید ایثار و عشق ، عید رهایی از اسارت نفس و شکوفایی ایمان و یقین را به موالیان آل‌الله تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران