فرهنگی

یوم الجوائز


خلاصه :

أَللّٰهُمَّ أَهْلَ ٱلْکِبْرِیَاٰءِ وَ ٱلْعَظَمَةْ

«أَللّٰهُمَّ أَهْلَ ٱلْکِبْرِیَاٰءِ وَ ٱلْعَظَمَةْ، وَ‌ أَهْلَ ٱلْجُودِ وَ ٱلْجَبَرُوتْ، وَ أَهْلَ ٱلْعَفْوِ وَ ٱلْرَّحْمَةْ، وَ أهْلَ ٱلْتَّقْوَیٰ وَ ٱلْمَغْفِرَةْ، أَسْئَلُکَ بِحَقِّ هَٰذَاَ ٱلْیَوْمْ، أَلَّذِیٖ جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمِیٖنَ عِیٖدَاً»

 

اامیرالمؤمنین(ع): ای مردم؛ روز عید فطر روزی است که در آن به محسنان ثواب دهند و بدکاران زیانمند‌ هستند. این شبیه ترین روز به روز قیامت است. با بیرون آمدن شما از منزل به نماز، یاد کنید بیرون آمدن خود را از قبرهایتان به محضر پروردگارتان و به هنگام وقوف خود در نماز، وقوف خود در برابر پروردگار را یاد کنید و به هنگام برگشت خود به منزلهایتان، برگشت خود بمنزل های بهشت یا دوزخ خود را یاد کنید.

و بدانید ای بندگان خدا که کمترین مزد مرد و زن روزه ‏دار آنست که فرشته ‏ای در روز آخر ماه رمضان فریاد زند مژده گیرید بندگان خدا که آمرزیده شد برای شما گناهان گذشته تان و مراقب باشید در آینده چطور خواهید بود. (أمالی صدوق، ص101)

 

حلول ماه شوال‌ٱلمکرّم و عید سعید فطر، «یوم ‌الجوائز» را به حضور حضرت بقیّةٱللّٰه ٱلأعظم عجّل‌ٱللّٰه‌تعالیٰ‌فرجهُ‌ٱلشریف و موالیان و محبین حضرتش تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران